16 Mayıs 2012 Çarşamba

Vatikan’da Bir Sabah

Ertesi gün erkenden kalktık, bizi dünyanın en küçük bağımsız devleti olan Vatikan’a götürecek 40 numaralı otobüse binmek için Termini’ye gittik. Şimdiye kadar Türkiye’de bile hiç başımıza gelmeyen bir olayı yaşadığımız yer de burası oldu. Kalkmaya hazırlanan otobüsün arka kapısına son anda yetişen arkadaşımız kendini içeri attı. Ve biz adımımızı atmadan şoför kapıları kapadı, gaza bastı ve gitti. Şoförün bizim dışarıda kaldığımızı görüp görmediğini hala merak ediyorum. Ama başımıza gelen şeyin şehirden ayrılmak için acele ederken bizi epey zora soktuğunu belirtmeliyim. Çeşitli aksiliklerin ardından arkadaşımızla buluştuktan sonra epey bir zaman kaybıyla Vatikan’ı gezmeye başladık. Yine de bu küçük aksiliği gezinin nazar boncuğu olarak görüp çok fazla önemsemedik.

Vatikan: Mahşeri bir kalabalık, her yer insan seli. Bu mevsimde bile içeri girmek için inanılmaz bir kuyruk. San Pietro Bazilikası: Muhteşem bir kilise, Viyana’ya geldiğimden beri gördüklerim içinde, Ayasofya’dan daha ihtişamlı olduğunu hissettiğim ilk dini yapı. İçinde Michelangelo’nun koruyucu camın arkasında sergilenen Pieta’sı. Yüzlerce (bizim gibi yürümeyi tercih edenler için tam olarak 496, asansör sırası beklemeyi göze alanlar içinse 350) basamakla çıkılan kubbesinden Roma’yı kuşbakışı seyir keyfi. Bernini’nin tasarladığı San Pietro Meydanı’nın muhteşem simetrisi. Heykeller, resimler, her adımda başka bir güzellik. Evet, Vatikan muhteşem. Karmaşık ve düzensiz bir şehir hissi veren Roma’nın bir köşesinde simetri, ihtişam ve düzen abidesi.

Meraklıları için gezmenin günler aldığını öğrendiğimiz “bu ülke içinde ülke”ye sadece birkaç saat ayırabildik. Arka tarafta kalan Sistine Şapeli’ni göremedik. Maki’nın söylediğine göre, zaten müzeyi gezmek için başka bir araçla gitmemiz gerekiyordu. Belki bir gün tekrar yolumuz düşer diye Hıristiyanlığın bu kutsal merkezinin azametini arkamızda bıraktık ve ayrıldık. Kuzeye doğru daha çok yolumuz, İtalya’da görülecek daha çok yerimiz vardı.