19 Mayıs 2012 Cumartesi

Mimari Hatanın Meşhur Ettiği Kule: Pisa

Pisa’ya Floransa’ya geldiğimizin ertesi günü, yaptığımız ilk rehberli turdan sonra gidiyoruz. Çünkü öğleden sonramız boş ve ertesi gün bir Floransa turu daha var. Öğle yemeğimizi rehber kitapta ucuz ve lezzetli bir lokanta olarak önerilen La Lampara’da Toscana usulü et, makarna ve şarap üçlüsüyle tamamladıktan sonra istasyona gidip Pisa trenine bilet alıyoruz. Yaklaşık bir saat süren 80 kilometrelik yolculuğun ardından Pisa Centrale istasyonuna varıyoruz. Aslında Floransa’da iki gün üst üste şehir turu olmasa bir önceki gece Pisa’ya gelip ertesi sabah Pisa’dan devam etmek daha mantıklı olacak ama ikinci günkü şehir turuna katılmak ilk gün öğleden sonramızı boş bırakıyor. Biz de Floransa’da kalıp göremediğimiz müzeleri gezmek yerine Pisa’yı aradan çıkarmak istiyoruz. Çünkü toplam zamanımız sınırlı ve kuzeye doğru daha çok yolumuz var.

Kentte ilk dikkatimi çeken şey, Viale Antonio Gramsci. Bu önemli Marksist kuramcının adının hem Siena’da, hem Floransa’da, hem Pisa’da ya bir meydana, ya bir caddeye, ya bir sokağa verildiğini görmüş olmak beni şaşırtıyor. Acaba buralarda bir yerlerde mi doğmuş diye merak ediyorum ama öyle bile olsa bu açıklama benim için yeterli değil. (zaten doğmamış da) Aslında Viyana’da Marx ve Engels’in adının verildiği konutlar, bölgeler de beni şaşırtıyor. Fark ediyorum ki bu ülkeler yetiştirdikleri bu insanlarla gurur duyuyor.

Pisa’nın lüks ve güzel dükkânlarla dolu caddelerini arşınlayarak Pisa kulesine doğru gidiyoruz. İki yanında bulunan binaların suya yaptığı yansımayla renklenen Arno nehri burada da muhteşem görünüyor. Sonunda caddeleri geçerek ünlü Pisa Kulesi’ne ulaşıyoruz. Gerçekten eğik! J Elini kuleye dayamış kuleyi tutuyor gibi poz vererek fotoğraf çektiren onlarca insan var. Benim tercihim kuleyi düz gibi gösteren bir fotoğraf oluyor. J Kule çevresindeki katedrale, vaftizhaneye göz atıyoruz. Hediyelik eşya sergilerini geziyoruz. Hava kararmaya başlayınca, Pisa Üniversitesi’nin binalarının bulunduğu sokaklardan geçerek istasyona geliyoruz ve gelen ilk trenle Floransa’ya dönüyoruz.