30 Ekim 2011 Pazar

Saraylar - Schönbrunn Sarayı

















Schönbrunn Habsburglar'ın yazlık sarayı. Şehrin dışında geniş bir alana kurulmuş. Bakımlı bahçeleri, heykelleri, süslemeleriyle bir Viyana klasiği. Aslında anlatılmaz yaşanır denilecek türden bir yer.

İnsanlar da burada yaşıyorlar zaten :) Kimi bebeğini almış gelmiş güzel havanın tadını çıkarıyor, kimi banklarda oturmuş kitabını okuyor, kimi de koşuyor, spor yapıyor.

Ben yalnız başıma güneşin tadını çıkarmak istediğim bir hafta sonu kendimi Schönbrunn'a atıyorum. Sarayın bahçesinden içeri girince önce bir süre banklarda oturup dinleniyorum. Oturduğum yerde güneş öyle içimi ısıtıyor ki uzun süre kalkmak istemiyorum. Daha sarayın arka kısımdaki bahçelerden, teraslardan, labirentlerden, hayvanat bahçesinden haberim yok. Bir süre sonra yürümeye başlayınca arkaya geçen kapıyı görüyorum. Asıl güzellik şimdi başlıyor. Hafif bir yokuş beni tepedeki seyir terasına götürüyor. Ben yukarı çıktıkça Viyana gözlerimin önüne seriliyor. Önde geniş yeşillikler, arkada saray, onun arkasında binalarıyla, çatılarıyla, çan kuleleriyle Viyana. En tepede bir havuz, arkasında kocaman heykellerle süslenmiş seyir terası. İnsanlar bu terastan kuşbakışı Viyana'yı izliyor.

Ve dönüş yolunda bir sürpriz: sincaplar. Ağaçların arasında oynaşıp duruyorlar. Bir adam onları yanına çağırıp besliyor. Kahverengi, siyah bir sürü sincap bir oraya bir buraya koşturup duruyor. O kadar hızlı gözden kayboluyolar ki fotoğraflarını çekmeye yetişemiyorum. Kısa sürede çevreye bir sürü insan toplanıyor. Sokaklarında kedi ve köpek bile yaşamayan Viyana'da parkta yaşayan sincaplar günümüzü şenlendiriyor.

Schönbrunn'un sonbaharına doyum olmuyor. Bazı bitkiler hala yemyeşilken bazılarının yaprakları dökülmüş. Yeşilin yanında sarı kırmızı kahverengi yapraklar ağaçları kaplamış. Benim yukarıdan aşağı dönüşümle birlikte akşam olmaya başlıyor. Yürüyüş yolları, labirentler, hayvanat bahçeleri başka bir zamana kalıyor. Havalar soğumadan tekrar gitmeyi planlayarak, doyamadan Shönbrunn'dan ayrılıyorum. Shönbrunn bahçeleri, Viyana'da gezdiğim en güzel yerlerden biri olarak hafızama kazınıyor.

Çıkışta bir adamın sprey boyalarla yaptığı manzara resimlerine denk geliyorum. İnsanlar çevresine toplanmış onun resim yapışını izliyor, o da resimlerini insanların beğenisine sunuyor. Ancak resimlerdeki güzellikler Schönbrunn'unkilerin yanında hiç kalıyor.

Rehber kitaplar bu sarayın 1683'teki Osmanlı Kuşatması sırasında yok olan ağaçlık alanın yerine yapıldığını söylüyor. Eğer doğruysa Türkler'in Viyana'da bıraktıkları en harika izlerden biri olsa gerek :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder