30 Ekim 2011 Pazar

Saraylar - Hofburg Sarayı

















Habsburg Hanedanı'nın sarayları, rehber kitaplarda Viyana'nın Yıldızları arasında gösteriliyor. Daha doğal ne olabilir ki?

Viyana'da göz önünde olan üç saray var: Hofburg, Schönbrunn, Belvedere.

Hofburg Sarayı'na Viyana Üniversitesi'nden başlayıp MuseumQuartier'den devam eden şehir turunun son durağı olarak ulaşılabiliyor. Saray geniş bir alana yayılmış, çok sayıda açık ve kapalı alandan oluşan bir binalar kompleksi. İçinde çok sayıda müze barındırıyor. Bunların en başındaysa Sisi Müzesi geliyor.

Sisi Müzesi. Sisi'nin Sarayı. Viyana'ya ayak bastığım andan itibaren yaşadığım en büyük heyecanlardan birini burada yaşıyorum. Midemde oluşan krampların yanı sıra başıma ağrılar giriyor. Bugün benim için hiçbir anlamı olmayan bir film kahramanı, bir çocukluk hayali beni nasıl bu kadar heyecanlandırıyor bilmiyorum. Acaba aylar önce tercihlerimi yaparken Viyana'yı ilk sıraya yazmamda bilinçaltımda yaşayan bu çocukluk hayalinin de mi etkisi var, merak ediyorum. Sanıyorum hayatta yaptığımız seçimler aslında o zamana kadar içimizde biriktirdiklerimizin bir sonucu olarak biçimleniyor. Bu konu üstüne kim bilir daha ne kadar düşünülür, daha ne kadar yazılır. Ama bu noktada artık buna çok da kafa yormak istemiyorum. İstediğim, sadece tadını çıkarmak.

Müzelerde olduğu gibi sarayların içine girmeyi de soğuk kış günlerine saklıyorum. Ama ne var ne yok diye hediyelik eşya dükkanına girmekten kendimi alıkoyamıyorum. Yüzlerce çeşit hediyelik eşya Viyana'yı ve Sisi'yi turistlere pazarlıyor. Kibritlerden banyo sonrası bakım kremlerine kadar Sisi desenli yüzlerce ürün var. Gustav Klimt'in resimleriyle bezenmiş şemsiyelerde gözüm kalıyor. Şimdilik hiçbir şey almıyorum. Sadece izliyorum.

Sarayın bahçesinde insanları gezdiren at arabaları tarihi Viyana'nın havasını bize koklatıyor. Ama bir yandan bahçedeki inşaat faaliyetlerine malzeme taşımak için getirilmiş tırlar, kamyonlar insanı hemen bugüne döndürüyor. Viyana böyle bir şehir. Tarihi havayı birçok yerde hissedebiliyorsunuz. Ancak tarihi binaların önüne park etmiş arabalar, faytonların yanında biten bisikletliler, saray bahçelerinde hafta sonları koşan insanlar bugünden kopmanızı engelliyor. Viyana aynı zamanda yaşayan bir şehir. Bunu her adımınızda size hissettiriyor.

1 yorum:

  1. selamlar. viyana gezimiz için araştırma yaparken blogunuza rastladım. anlattığınız saraylar pazar günü açıkmı. bilgi rica etsem. ELİF

    YanıtlaSil