15 Ocak 2012 Pazar

Kahlenberg Tepesi - Grinzing

Prater turumuzdan birkaç gün sonra biraz daha kuzeye gitmeye ve Kahlenberg Tepesi'ne çıkmaya karar veriyoruz. İlk durağımız "heurigen" denilen şarap üreticileriyle ünlü Grinzing. Grinzing'e Schottentor durağından 38 numaralı tramvaya binilerek gidilebiliyor. Burası Viyana'nın merkezinden tamamen farklı, küçücük bir Avrupa kasabası havası taşıyan çok sevimli bir bölge. Hava kararmadan Kahlenberg'e çıkmak istediğimiz için Grinzing'te çok oyalanmıyoruz ama aklımız da orada kalıyor. Bu sevimli yeri dönüşte dolaşmak üzere aceleyle Kahlenberg'e giden otobüse atlıyoruz.

Aralık sonlarında Kahlenberg Tepesi'ne çıkan yollara ilk kar düşmüş. Hava da çok soğuk. Aslında tepede yürüyüş yolları var ama buz gibi havada yürüyüş yapma imkanı yok. Onun yerine kiliseye şöyle bir göz atıyoruz, seyir terasından Viyana manzarasını izleyip cafelerden birine giriyoruz. Kahlenberg tarih kitaplarında, Viyana Kuşatması sırasında Türklerin Viyana'ya en çok yaklaşabildiği bölge olarak yer alıyor. Tepedeki kilise bugün hala ziyaretçilerine Türklerin Viyana yenilgisini hatırlatıyor.

Kahvelerimizi alıp manzaraya karşı bir masaya oturuyoruz. Günler o kadar kısa ki biz oturup kahve eşliğinde sohbet ederken kısa süre içinde hava kararıyor. Çevrede çok sayıda Türk turist var. Hava kararırken ziyaretçiler de yavaş yavaş cafeleri boşaltıyor. Mekânın kapanmasına yakın son bir kez tepeden Viyana'nın ışıklarına göz atıp kalkıyoruz. Karşıda Schönbrunn'daki Gloriette'in ışıkları parlıyor.

Şimdi Grinzing zamanı. Noel için süslenmiş karanlık sokaklarda dolaşıyoruz, akşam yemeğimizi yemek için meyhanelere bakıyoruz. Sonunda bir tanesine giriyoruz. Birbiriyle bağlantılı çok sayıda odadan oluşan mekânda geleneksel kıyafetler giymiş garson kızlar servis yapıyor. Gruplar halinde gelmiş Japon turistlerin yanı sıra yöre halkı da şarap eşliğinde yemeklerini yiyor. Biz de oturduğumuz kocaman tahta masada ev yapımı beyaz şarap içerek şinitzellerimizi yiyoruz.  Biraz sonra canlı müzik başlıyor. Müzisyenler masa masa dolaşarak şarkılar söylüyorlar. Yemek, şarap ve müzik eşliğinde çok güzel bir Grinzing gecesiyle Kahlenberg turumuzu tamamlıyoruz.